"Mi lehet Bernivel? Vele soha nem volt ilyesmi..."
Alig emlékezett az együttlétekre, de azt tudta, hogy Vele soha nem volt hiányérzete a csúcson. Ölelkezni, vagy épp megcsókolni, ami két ember szerelmi végtáncát igazán megnemesítheti - vele ez soha nem volt probléma. Nála igen. Ez a szex is csak arra volt jó, hogy az épp aktuális kialakulni látszó veszekedést csillapítsa... épp időben jött, de a férfi lelke nem Őt akarta abban a pillanatban. Majdnem még a száján is kicsúszott a név, amelynek tiszteletlensége oly sok veszekedést szított.
Ott állt az ablak előtt és szégyellte magát. Megjátszott pillanatában nem lelte örömét, inkább szégyenét. Nyugtatta magát a Nő szavaival - "Nézd, mennyire kidörzsöltem a puncim...fáj" - ez már inkább kellemetlen lett volna számára és már neki sem volt jó, így a kellő pillanatban előadott "hattyútánc" megmentette a további vergődéstől.
A Nő viszont látványosan elhagyta magát, arccal a fehér kanapéra dőlt, hátán csurgott a veríték, kezét alig bírta elvenni lába közül és még sokáig feküdt-térdelt ebben a pózban a fehér kanapén. Feneke az égnek meredt, fekete haja szétdúlt volt és lassú, vonagló mozdulatokkal kezdte meg hasra ereszkedését.
A férfi lelkének gyönyörű látvány, ahogy a Nő kutya-pózából hasára érkezvén egy mozdulat erejét sem tudta felmutatni. Büszke érzés de mégis... boldogság helyett szégyen fogja el.
A Nő viszont látványosan elhagyta magát, arccal a fehér kanapéra dőlt, hátán csurgott a veríték, kezét alig bírta elvenni lába közül és még sokáig feküdt-térdelt ebben a pózban a fehér kanapén. Feneke az égnek meredt, fekete haja szétdúlt volt és lassú, vonagló mozdulatokkal kezdte meg hasra ereszkedését.
A férfi lelkének gyönyörű látvány, ahogy a Nő kutya-pózából hasára érkezvén egy mozdulat erejét sem tudta felmutatni. Büszke érzés de mégis... boldogság helyett szégyen fogja el.
"Gyurka, te egy állat vagy."
[idézet]
Pihen az éjjeli utca és a férfi ezek a beszélgetésen mereng, na meg azon, hogy milyen furcsa szó ez a "merengés". Soha nem szokta ezt csinálni, hogy csak úgy maga elé néz sóvárgón és gondolkozik a jövőről, de most valahogy mégis jól esik, de szigorúan úgy, hogy ezt nem látják, hisz ez számára is fura... Gondolatai Berni körül forognak, a délutáni beszélgetésen és azon a jövőn mely gyémánt csillogású rémálomként közelít a Nővel. Valami húzza felé, de lelkében teljes erejével vágyik volt kedvese által teremtett békés nyugalomra, hangulatra. "Mi a franc ez a kettősség?" - fogalmazódik meg benne a kérdés sokadjára, de ekkor a Nő előfutáraként az egyik kutyus, Ronnie megjelenik, felugrik a székre, majd az asztalra, s kérdőn, szinte szemrehányóan húzza vissza gondolataitól a férfit a valóságba. Szinte értelem csillog tekintetében, kérdőn néz szemeivel közvetlenül a szemei közé. Hirtelen még a gyors farokcsóválás is abbamarad, mintha kérdését ezzel a mozdulatával tenné fel: "Jössz aludni? Várunk."
Elég volt ebből a napból. Karját átveti a mellette fekvő Nőn, aki háttal van most a férfinak, de csak "zúgolódás" a válasz, s ugyanez, mikor vállát kezdi el simogatni. Zavarja a Nőt álom-létezésében ez a kedveskedés. A férfi sokadjára jön rá: a Nő ekkor "él" igazán és ebben a létformában nincs helye semmiféle társnak - "Lépni kell, mert kettőnk számára nincs jövő..."
"Hallgatsz továbbra is, gondolataid máshol járnak. Így van ez rendjén ha az ember olyat tesz, amivel megbántja a másikat, a jussa pedig a feledés homálya...
Szeretném, ha valaha rendbe tudnám rakni becsületem gondolataidban (tudom, hogy ez nagyon nehéz lesz, és nem úgy, ahogyan tettem ezt elválásunk napjaiban), talán nem a közeljövőben, lehet, hogy csak hetek, hónapok vagy talán csak évek múlva; vagy talán nem adatik meg soha többet...
Köszönöm. Köszönöm a beszélgetéseket és a teákat, köszönöm az első csókod, köszönöm az első igazi Valentin napi ajándékot, köszönök minden veszekedést és kibékülést, köszönöm a fincsi ebédeket, vacsorákat, köszönöm az együttléteket és az intim pillanatok arcait, köszönöm, hogy megmutattad egy másik önmagam, köszönöm minden őszinte mosolyod, köszönöm a vicces pillanatokat, köszönöm, hogy soha nem tudtalak megismerni igazán, köszönöm, hogy mindig adtál újat, köszönöm, hogy változtál, köszönöm, hogy hihettem benne: együvé tartozunk, köszönöm az első üzeneted érzését, köszönöm, hogy megmutattad mi hiányzik az életemből, köszönöm hogy hallgatsz és ezzel azt is megmutatod, mit vesztettem Veled... nagyon sokat... szinte mindent....
Köszönök minden szépet.
Gyurkesz"
Nincs közös múltjuk, nincs közös jelenük. A férfi egyenként hordta el Tőle ruháit, de volt amikor egy mozdulattal dobta vissza a kulcsot egy héten többször is.Soha nem gondolkoztak közösen; egyszerűen nem volt olyan pont az életükben, amiben egyeztek volna. A közös, prágai emlékek is hamar megkopnak, nem járja át kettejüket a történelem, nem hívogatja vissza őket a zegzugos, macskaköves utcák bolyongásainak varázsa. Úgy tűnik, nem emlékként éli meg a Nő a közös időket, hanem egy mulandó álom részeként. Kényszeres, erőltetett változása és változni akarása felemészti végleg azt a Nőt, akibe a férfi beleszeretett.
Minden héten búcsúzik a Nő és férfi. Minden héten elválnak útjaik, bármit is tesznek. A férfi leveleire soha nincs válasz. Lassan célt és értelmet nyernek a külön utak, melyek egyre többször vezetnek más és más Nőkhöz... Kikapcsolni, ismerkedni, flörtölni és kielégülni - lelkileg, szellemileg... és végül: testileg - kinél-kinél érdemei és vérmérséklete szerint. A nevek csak nevek maradnak, de ezek a Nők helyén kezelik ezt a kapcsot - élvezik a társaságot, az együttléteket... élvezik, amit a férfi adhat. Ott és akkor, de az elválás mindig mosollyal történik... visszavárva a férfit. Szerető öleléssel visszarántva a férfit abba a valóságba, amelyben a Nőnek és neki már soha nem lehet őszinte jövője.